2008. augusztus 23., szombat

BODIES - A kiállítás

Csütörtökön Budapesten jártunk, állatkert, vidámpark, Tropicarium volt a program, és természetesen a kiállítás. Tulajdonképpen a kiállítást szerettük volna mindenképpen megnézni, és ha már Pesten voltunk, akkor benéztünk máshová is.
Az állatkerben, és a vidámparkban kezdtük a napot. Jól telt a délelőttünk, aztán mentünk a kiállításra.
Pár éve az egyik ismeretterjesztő csatornán volt egy éjszakai 2 órás műsor , ami Günther von Hagen-ről, és az ő eljárásáról szólt. Akkor teljesen rabul ejtett, és elhatároztam, ha egyszer Magyarországon lesz kiállítása, mindenképpen megnézem.
A kiállítás egész egyszerűen fantasztikus volt. Rémisztőbbre számítottam. A kiállított testek műanyagszerűnek tűntek, de lehetett rajtuk látni, hogy valaha élő emberek voltak. Teljesen bemutta az emberi izomzatot, az érhálózatunkat, az emberi test belső anatómiáját, az egészséges, és rákos szerveket, dohányos tüdőt, epehólyagot epekővel, szóval mindent.
Az egyetlen dolog, ami kicsit "kemény" volt, az a magzati fejlődést bemutató terem. De jó előre figyelmeztették a látogatót, és aki akarta, kihagyhatta ezt a szakaszt. 2 hetes embriótól egészen a 30 hetes magzatig mutatta be a magzati fejlődést. Egész egyszerűen lenyűgöző volt.
A kiállítás végén egy pultnál kézbe lehetett fogni pár emberi szervet, köztük egy vesét is.
Egy dolgot sajnálok, hogy nem vettem meg a katalógust. 3500 forintot sokalltam érte, de most már nagyon bánom.
Fotózni sajnos nem lehetett, sőt, még a napszemüveget is betetették velünk a csomagmegőrzőbe , a tatyómmal egyetemben.
Kifelé jövet, a Király utcában némán sétáltunk egymás mellett a parkolóházig, teljesen a kiállítás hatása alatt voltunk.

A kiállítás után a Camponába mentünk, a Tropicariumba. Utána Szandra még vásárolgatott a nagy nyár végi leárazás ürügyén, majd elindultunk hazafelé. Én szerettem volna még benézni az Évába, de lemondtam róla, mert ismerem a lányomat, nem bírta volna kivárni, míg válogatok.
Apa megígérte, hogy majd amikor feljövünk a kiskutyáért Szigetszentmiklósra (kb 2 hét múlva) , akkor majd útba ejtjük a Camponát, és én is kiélhetem magam végre. :-))))

Nincsenek megjegyzések: